اینتا کد چیست؟

به سراغ تحلیل بازارهای مالی خواهیم رفت.

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

اینتا کد چیست؟

۳ بازديد

کد مالیاتی، یک کد یا عبارت خاص است که توسط مراجع مالیاتی و دولتی برای هر شخص یا شرکت اختصاص داده می‌شود. این کد برای شناسایی هر مشتری و ممتلکات مالی آنها در مالیات و امور مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشورهای مختلف، کدهای مالیاتی ممکن است با نام‌ها و قوانین مختلفی تعریف شوند.

اینتا کد چیست؟

سازمان اداره امور مالیاتی، اینتا کد مایلیاتی یا همان کد مالیاتی را تعریف کرده است تا محاسبه مالیات دقیق تر انجام شود. اینتا کد با طبقه بندی مشاغلف بحث معاملات اقتصادی هر طبقه شغلی را برای سازمان اداره امور مالیاتی مشخص میکند. در واقع، اینتا کد یکی از راهکار های سازمان اداره امور مالیاتی برای ایجاد سیستم عادلانه مالیاتی در کشور است. اینتا کد مخفف عبارت International Standard Industrial Classification است. برای آن که فعالیت های اقتصادی شما قانونی باشد و نزد اداره مالیات رسمیت داشته باشد، باید از اینتا کد استفاده کنید.

اینتا کد مالیاتی برای ارسال اظهارنامه های ماالیاتی مانند اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه ارزش افزوده و دیگر تکالیف مالیاتی کاربرد دارد.

چه کسانی به اینتا کد مالیاتی نیاز دارند؟

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که باید فعالیت های اقتصادی خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند باید اینتا کد داشته باشند در غیر این صورت امکان ثبت اسناد خود در سامانه را نخواهند داشت.

چگونه اینتا کد بگیریم؟

برای دریافت اینتا کد مالیاتی برای کارتخوان، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا وارد سایت https://register.tax.gov.ir/ شوید.
  • اطلاعات هویتی خود را تکمیل کنید تا بتوانید در سایت ثبت نام کنید.
  • پس از تایید اطلاعاتتان توسط سازمان امور مالیاتی، مرحله ثبت نام در سامانه را تکمیل فرمایید.

برای آموزش مرحله به مرحله ثبت اینتا کد میتوانید به وبسایت accazta.com مراجعه کنید و مقاله کد مالیاتی را مطالعه فرمایید.

سازمان امور مالیاتی چگونه با کد مالیاتی، مبلغ مالیات را تعیین میکند؟

کد مالیاتی به درگاه پرداخت یا دستگاه کارت خوان متصل میشود و با این اتصال، سازمان اداره امور مالیاتی، تراکنش های حساب بانکی شما را رصد میکند و میتواند میزان مالیات شما را محاسبه کند.

تفاوت کد اقتصادی و کد مالیاتی چیست؟

کد مالیاتی کدی 10 رقمی است. تمامی کسب و کارهایی که موظفند اسناد مالی خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند، برای ورود به این سامانه نیاز به کد مالیاتی دارند. کد اقتصادی کدی 12 رقمی است که تمامی مودیان مالیاتی موظفند تا دو ماه پس از ثبت شرکت، دریافت کنند.

اینتا کد چه مزایایی دارد؟

  • دریافت اینتا کد به فعالیت های اقتصادی شما رسمیت میبخشد.
  • اینتا کد به شما امکان بهرهمندی از مزایای تشویقات و معافیت های مالیاتی که برای کسب و کارهای مختلف وضع میشود را میدهد.

اگر کد مالیاتی در لیست اینتا کد وجود نداشت چه باید کرد؟

اگر کد مالیاتی مرتبط به کسب و کار خود را پیدا نکردید، در ابتدا برای حل مشکل میبایست باید مشکل خود را به سازمان اداره امور مالیاتی اعلام کنید. یک راه ساده تر آن است که روی گزینه سایر کلیک کنید و کپی مجوز فعالیت اقتصادی را پیوست کنید. بعد از گذشت مدتی زیر شاخه شغلی مربوطه به گزینه ها اظافه میشود.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.